ŘEDITELKA ŠKOLY
Mgr. Helena FENCLOVÁ
+420 378 027 040
+420 724 093 936
fenclovahe@zsujezd.plzen-edu.cz
ZÁSTUPKYNĚ ŘEDITELKY
Mgr. Ilona PLESKAČOVÁ
+420 378 027 047
pleskacovail@zsujezd.plzen-edu.cz
Fax: +420 378 027 043
skola@zsujezd.plzen-edu.cz
ZÁŘÍ
2. TÝDEN - seznámení se školní zahradou, s jejím uspořádáním a její užitečností.
3. TÝDEN - sklizeň dýní, úklid záhonu, péče o kapustu růžičkovou, využití plodin.
4. TÝDEN - odpadávání kůry z torza ořešáku na naší zahradě, pozorujeme život pod kůrou, vysvětlujeme si, proč kůra odpadává.
ŘÍJEN
5. TÝDEN - sběr kaštanů a žaludů, jablíček ve volné přírodě za účelem přikrmování zvířátek v zimním období
2.10. - naučná vycházka za bobrem - výprava ŠD k řece Berounce, kde žijí nejen nutrie...obyvatelům řeky Berounky přineseme vhodné krmení - mrkev, jablka, suché pečivo; v rámci badatelské činnosti pozorujeme život na řece
6. TÝDEN - osazení vermikompostéru substrátem se speciálními žížalkami kalifornskými.
Vysvětlení schopností těchto živočichů přeměňovat bioodpad na organické hnojivo.
7. TÝDEN - sběr opadaných listů, určování druhů. Význam spadaného listí pro přírodu, jeho funkce izolační a mulčovací.
8. TÝDEN - tento týden probíhá ve škole v malých skupinkách sestavování a plnění vyvýšených záhonů, výroba hmyzích hotelů, pítek pro ptáčky, umisťování ptačích budek, krmítka a výroba krmítka pro veverku - příprava zahrady pro činnost badatelského odd. ŠD.
Badatelská činnost: využití tlejících listů jako přírodního hnojiva, možno ponechat volně opadané nebo shrabat a uložit do kompostu, výhody a nevýhody.
9. TÝDEN - probíhá distanční nabídka činností ŠD prostřednictvím e-mailové komunikace. Byla zaslána inspirace i na prázdninový týden – náměty na hledání přírodních krás v lese, fotoreportáž s hádankou.
LISTOPAD
10. TÝDEN - Badatelská družina vyzívá k pozorování přírody - opadají na zimu všechny stromy? Mění se barva mechů stejně jako listí na stromech?
11. TÝDEN - zazimování přírody - stromy a keře shazují poslední listy - význam pro následující období - ochrana kořenů proti mrazu a vytváření nových živin pro příští vegetační rok.
12. TÝDEN - Kam se ukládá ke spánku ježek? Většinou tam, kde jsou hromádky zahradního odpadu z odřezaných větví, zbytků rostlin a roští. Bezpečnější místo pro ježka je lepší z přírodních surovin vybudovat na označeném místě, aby jsme neohrozili jeho přežití.
13. TÝDEN - vzhůru do lesa za objevy - pozorujeme kůru z různých druhů stromů, co nám připomíná kůra v porovnání s lidským tělem?
PROSINEC
14. TÝDEN - pečujeme o krmítka pro ptactvo, doplňujeme krmivo - ještě dostupné jeřabiny a zakoupenou směs se slunečnicovým semínkem. Doplňujeme vodu do pítek.
15. TÝDEN - seznámení s ptáčky, kteří by se mohli objevit na našem "ptačím ostrově" a na dalších krmítkách pro ptáčky v zahradě. Dlouhodobý úkol: pozorování návštěvníků na krmítkách. První ptačí hosté - Hrdličky zahradní.
16. TÝDEN - příprava veverčích krmítek k instalaci na školní zahradě
- vysvětlujeme si, jaké místo je vhodné pro umístění krmítka
- povídání o veverkách a jejich jídelníčku
VÁNOČNÍ PRÁZDNINY